Bank Spółdzielczy w Szumowie | Innowacyjny bank godny zaufania
  • Strona Główna
  • Klienci indywidualni
    • Rachunki ROR
    • Lokaty
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
    • Podstawowy Rachunek Płatniczy
  • Przedsiębiorcy
    • Rachunki bieżące
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
  • Rolnicy
    • Rachunki bieżące
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
  • Bankowość elektroniczna
    • SMS Banking
    • Biometria
    • InternetBanking
    • HomeBanking
    • Karty VISA
    • Płatności Internetowe
  • Przelewy zagraniczne
  • RODO
Bankowość internetowa

Logowanie

MENU

  • O Banku
  • Grupa BPS
  • Historia
  • Zarząd i Rada Nadzorcza
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Polityka informacyjna
  • PSD2
  • EURO-FATCA
  • Schemat organizacyjny
    • Karty VISA
    • Zasady ładu korporacyjnego
  • REKLAMACJE – ZGŁOSZENIA
  • Godziny graniczne
  • Wskaźniki referencyjne

Zobacz także

  • Rozliczenia Tarczy Finansowej 2.0
  • Zawiadomienie
  • Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.
  • Zmiany do moratorium pozaustawowego
  • Tarcza finansowa PFR 2.0

Kursy walut

Waluta Ilość Kurs
USD 1 4,4379
EUR 1 4,6558
CHF 1 4,4542
GBP 1 5,5377

Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach.

W pierwszym etapie w bankowości elektronicznej Klienta zostanie udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu dla małych i średnich firm (MŚP). Proces ten rozpocznie się od 18 listopada 2021 r. i potrwa do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

W trzecim etapie – w kwietniu 2022 r. – PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:

– decyzję określającą kwotę subwencji podlegającą zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),

– decyzję wzywającą do zwrotu całej subwencji albo

– decyzję informującą beneficjenta o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej zwolnieniu z obowiązku zwrotu. Wówczas PFR poprosi beneficjenta o dalsze wyjaśnienia.

Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.

Proces rozliczania subwencji odbywać się będzie za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składany był wniosek o udzielenie wsparcia. W odróżnieniu od procesu rozliczeń Tarczy Finansowej PFR 1.0 formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia, a spłata subwencji finansowej będzie odbywać się na inny rachunek.

 Rozlicznie Przedsiębiorców z sektora MŚP

W przypadku Przedsiębiorców z sektora MŚP warunkiem rozliczenia subwencji jest:

– nieprzerwane utrzymanie działalności gospodarczej do 31 grudnia 2021 r.  oraz

– rozliczenie nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej.

Przedsiębiorcy we wniosku o subwencję co do zasady prognozowali przychody oraz koszty stałe za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Dlatego też, w celu rozliczenia subwencji muszą podać rzeczywiste koszty stałe oraz wysokość przychodów dla tego okresu. Pomocny w wyliczeniu tej różnicy będzie specjalny kalkulator, z którego można skorzystać w formularzu rozliczenia. Beneficjent musi sprawdzić, czy  nastąpiła nadwyżka między wartością subwencji wyliczoną w oparciu o przewidywaną wartość kosztów stałych oraz wysokość spadku przychodów, a subwencją, którą otrzymaliby w oparciu o kwotę rzeczywistych kosztów stałych oraz rzeczywistą wysokość spadku przychodów. Jeśli taka nadwyżka występuje, beneficjent będzie musiał ją zwrócić do 31 stycznia 2022 r. na indywidualny rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia.

Ponadto, w celu poprawnego rozliczenia subwencji, przedsiębiorcy będą musieli załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu pliki JPK w postaci xml wygenerowane z programu księgowego firmy (inny format nie zostanie przyjęty). W zależności od prowadzonej rachunkowości będą to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR. Należy przygotować osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.

Należy pamiętać, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli przedsiębiorca częściowo spłacił subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinien samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.

 Rozliczenie Przedsiębiorców z sektora Mikro

W przypadku Mikroprzedsiębiorców subwencja finansowa podlega całkowitemu zwolnieniu z obowiązku zwrotu pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
– nieprzerwanego utrzymania działalności gospodarczej do dnia 31 grudnia   2021 r. oraz
– utrzymania średniego poziomu zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do liczby pracowników, na których otrzymał subwencję.

PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego przedsiębiorca nie załącza do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.

Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla Mikroprzedsiębiorstw zawiera numer rachunku, na który przedsiębiorca może wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chce je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przez Mikroprzedsiębiorstwo przed dniem wydania decyzji przez PFR pomniejszają saldo subwencji do umorzenia.

 Wymagane oświadczenia i inne informacje

– Firmy, które w trakcie wnioskowania o subwencję nie dołączyły poprawnych dokumentów o umocowaniu, odnajdą w formularzach dodatkowe pole, tzw. oświadczenie retrospektywne. Zaznaczając je będą poświadczać, że były umocowane do złożenia wniosku o udzielenie subwencji. Oprócz złożenia tego oświadczenia muszą dostarczyć do banku dokumenty potwierdzające umocowanie w ciągu 14 dni.
– Firmy będą musiały potwierdzić w formularzu, że dokonały wpisu do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, jeśli nie zrobiły tego wcześniej,.
– PKD, które beneficjent wpisuje w formularzu ma charakter informacyjny. Powinien on podać wiodące PKD firmy. Nie musi być ono związane z listą 54 kodów PKD, które warunkowały udział w programie.
Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne będą na stronie www.pfr.pl.

 Planowane szkolenia i informacje
Od listopada rozpoczną się szkolenia informacyjne dotyczące procesu umorzeń, o których informacje również będzie można znaleźć na stronie PFR. W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

Instrukcja obsługi procesu umorzeń w Internet Bankingu
Instrukcja obsługi procesu umorzeń w Internet Bankingu dla Firm

MENU

  • O Banku
  • Grupa BPS
  • Historia
  • Zarząd i Rada Nadzorcza
  • Kontakt
  • Polityka informacyjna
  • Zasady ładu korporacyjnego
  • REKLAMACJE – ZGŁOSZENIA
  • Przelewy zagraniczne
  • Polityka prywatności
  • Bezpieczeństwo bankowości intrenetowej
  • RODO
  • PSD2
  • Epidemia koronawirusa
  • Informacja za 2019 rok
  • Apple Pay
  • mojeid
  • Wniosek Rodzina 500 plus
  • Wskaźniki referencyjne
  • Kredyt ekologiczny
  • Informacja za 2020 r.
  • Sprawozdanie finansowe 2020
  • Rozliczenia Tarczy 2.0

KLIENCI INDYWIDUALNI

  • PSD2
  • Epidemia koronawirusa
  • Informacja za 2019 rok
  • Apple Pay
  • mojeid
  • Wniosek Rodzina 500 plus
  • Wskaźniki referencyjne
  • Kredyt ekologiczny
  • Informacja za 2020 r.
  • Sprawozdanie finansowe 2020
  • Rozliczenia Tarczy 2.0
  • Rachunki ROR
  • Lokaty
  • Kredyty
  • Opłaty i prowizje
  • Podstawowy Rachunek Płatniczy

PRZEDSIĘBIORCY

  • PSD2
  • Epidemia koronawirusa
  • Informacja za 2019 rok
  • Apple Pay
  • mojeid
  • Wniosek Rodzina 500 plus
  • Wskaźniki referencyjne
  • Kredyt ekologiczny
  • Informacja za 2020 r.
  • Sprawozdanie finansowe 2020
  • Rozliczenia Tarczy 2.0
  • Rachunki bieżące
  • Kredyty
  • Opłaty i prowizje

ROLNICY

  • PSD2
  • Epidemia koronawirusa
  • Informacja za 2019 rok
  • Apple Pay
  • mojeid
  • Wniosek Rodzina 500 plus
  • Wskaźniki referencyjne
  • Kredyt ekologiczny
  • Informacja za 2020 r.
  • Sprawozdanie finansowe 2020
  • Rozliczenia Tarczy 2.0
  • Rachunki bieżące
  • Kredyty
  • Opłaty i prowizje

Bankowość elektroniczna

  • Bezpieczeństwo bankowości intrenetowej
  • PSD2
  • Epidemia koronawirusa
  • Informacja za 2019 rok
  • Apple Pay
  • mojeid
  • Wniosek Rodzina 500 plus
  • Wskaźniki referencyjne
  • Kredyt ekologiczny
  • Informacja za 2020 r.
  • Sprawozdanie finansowe 2020
  • Rozliczenia Tarczy 2.0
  • Karty VISA
  • SMS Banking
  • InternetBanking
  • HomeBanking
  • Płatności Internetowe
  • Biometria
test

test

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies, przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie. Więcej szczegółów oraz informacja dotycząca RODO znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Scroll to top