Bank Spółdzielczy w Szumowie | Innowacyjny bank godny zaufania
  • Strona Główna
  • Klienci indywidualni
    • Rachunki ROR
    • Lokaty
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
    • Podstawowy Rachunek Płatniczy
  • Przedsiębiorcy
    • Rachunki bieżące
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
    • Planet Pay
  • Rolnicy
    • Rachunki bieżące
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
  • Bankowość elektroniczna
    • SMS Banking
    • Biometria
    • InternetBanking
    • Karty VISA
    • Płatności Internetowe
  • Przelewy zagraniczne
  • RODO
  • Menu Menu
Bankowość internetowa

Logowanie

MENU

  • O Banku
  • Grupa BPS
  • Historia
  • Zarząd i Rada Nadzorcza
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Polityka informacyjna
  • PSD2
  • EURO-FATCA
  • Schemat organizacyjny
    • Karty VISA
    • Zasady ładu korporacyjnego
  • REKLAMACJE – ZGŁOSZENIA
  • Godziny graniczne
  • Wskaźniki referencyjne

Archiwa

  • maj 2025 (1)
  • kwiecień 2025 (1)
  • grudzień 2024 (2)
  • październik 2024 (2)
  • sierpień 2024 (1)
  • czerwiec 2024 (2)
  • maj 2024 (1)
  • marzec 2024 (1)
  • grudzień 2023 (1)
  • luty 2023 (1)
  • styczeń 2023 (1)
  • grudzień 2022 (1)
  • listopad 2022 (1)
  • lipiec 2022 (1)
  • marzec 2022 (2)
  • grudzień 2021 (1)
  • październik 2021 (1)
  • maj 2021 (1)
  • kwiecień 2021 (1)
  • luty 2021 (1)
  • styczeń 2021 (1)
  • grudzień 2020 (1)
  • listopad 2020 (1)
  • maj 2020 (1)
  • kwiecień 2020 (2)
  • marzec 2020 (3)
  • grudzień 2019 (2)
  • kwiecień 2019 (2)
  • marzec 2019 (1)
  • grudzień 2018 (1)
  • czerwiec 2018 (1)
  • maj 2018 (1)
  • luty 2018 (1)
  • grudzień 2017 (2)
  • wrzesień 2017 (2)
  • kwiecień 2017 (1)
  • marzec 2017 (1)
  • grudzień 2016 (1)
  • kwiecień 2016 (1)
  • grudzień 2015 (3)
  • marzec 2015 (2)
  • grudzień 2014 (2)

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

  • Czym jest EURO-FATCA?

Standard automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania (ang. Common Reporting Standard, CRS), to wymóg zgłaszania i gromadzenia informacji obowiązujący instytucje finansowe na całym świecie, w tym również Banki Spółdzielcze. Euro-Fatca ma w celu ochronę integralności systemów podatkowych oraz walkę z unikaniem opodatkowania.

  • Kogo dotyczy 

Celem Euro-Fatca jest ustalenie rezydencji podatkowej Klientów. Zgodnie z wymogami Euro-Fatca instytucje finansowe – w tym Banki Spółdzielcze mają obowiązek wskazania Klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w kraju innym niż ten, w którym prowadzone są ich rachunki bankowe. Informacje te muszą następnie zostać przekazane lokalnym organom podatkowym.

  • Dlaczego Bank pyta mnie o mój kraj(e) rezydencji podatkowej?

Zgodnie z Euro-Fatca, lokalne organy podatkowe wymagają od instytucji finansowych, w tym również od Banków Spółdzielczych, aby zbierały, a następnie raportowały informacje dotyczące statusu podatkowego swoich klientów.

Jeśli klient będzie otwierał nowy rachunek bankowy, produkt finansowy lub dokona jakiejkolwiek zmiany swoich danych, może zostać poproszony przez Bank Spółdzielczy w Szumowie o dostarczenie dodatkowych informacji. Zgodnie z wymogami CRS, Bank jest zobowiązany uzyskiwać takie dane od swoich klientów. Informacje, o które prosi Bank mogą zostać dostarczone przez Klientów.

Oświadczenie CRS dla Klientów Indywidualnych  lub  Oświadczenie CRS dla Podmiotów.

  • Czy jest to praktyka stosowana przez wszystkie banki?

Tak, wszystkie instytucje finansowe w tym wszystkie banki w Polsce mają obowiązek postępowania zgodnie z wymogami Euro-Fatca.

  • Jakie informacje Klient jest zobowiązany dostarczyć do Banku Spółdzielczego 

W związku z wymogami CRS, Bank Spółdzielczy Szumowie poprosi o dostarczenie poniższych informacji:

Klient Indywidualny:

  • imię i nazwisko;
  • aktualny adres zamieszkania;
  • miejscowość i kraj urodzenia;
  • data urodzenia;
  • kraj/ kraje rezydencji podatkowej;
  • numer identyfikacji podatkowej tzw. TIN.

Klient Instytucjonalny/Podmioty prawne:

  • nazwa;
  • aktualny adres siedziby (w tym kraj);
  • kraj/ kraje rezydencji podatkowej;
  • status podmiotu;
  • dane osoby kontrolującej – dane osoby fizycznej;
  • numer identyfikacji podatkowej tzw. TIN.
  • Jak zdefiniować, który kraj jest moim krajem rezydencji podatkowej?

Zdefiniowanie kraju rezydencji podatkowej zależy od oceny dokonanej na podstawie ustaw podatkowych, umów międzynarodowych oraz innych okoliczności.  W przypadku pytań dotyczących Państwa kraju rezydencji  podatkowej, prosimy skontaktować się z niezależnym doradcą, gdyż Bank Spółdzielczy w Szumowie nie świadczy usług doradztwa podatkowego lub prawnego.

  • Jak często muszę przekazywać te informacje do Banku Spółdzielczego?

Po otrzymaniu przez Bank Spółdzielczego w Szumowie ważnego Oświadczenia Klienta złożenie kolejnego konieczne będzie jedynie w związku z aktualizacją informacji dotyczących rachunku lub jeśli uznamy, że status wymagający raportowania w świetle przepisów CRS mógł ulec zmianie.

  • Jeśli dostarczyłem wszystkie niezbędne informacje, dlaczego Bank prosi mnie o przesłanie dodatkowych dokumentów?

Bank Spółdzielczy w Szumowie jest prawnie zobowiązany do zweryfikowania wszystkich informacji dostarczonych przez klienta. W celu potwierdzenia tożsamości lub zadeklarowanego kraju rezydencji podatkowej, Klient może zostać poproszony dodatkowo o dostarczenie kopii dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego jego rezydencję podatkową.

  • Jakie informacje zostaną przekazane do lokalnych organów podatkowych?

Do lokalnych organów podatkowych zostaną przekazane dane dostarczone przez Klienta na formularzach: Oświadczenie CRS dla Klientów Indywidualnych i Podmiotu a także informacje o rachunkach i produktach klienta, włączając w to m.in.:

  • saldo rachunku lub wartość;
  • łączną kwotę wpłaconych odsetek lub płatności.
  • Gdzie uzyskam dodatkowe informacje?

W przypadku pytań dotyczących CRS i Państwa sytuacji podatkowej, prosimy skontaktować się z lokalnym organem podatkowym lub niezależnym doradcą, gdyż Bank nie świadczy usług doradztwa podatkowego lub prawnego.

Scroll to top Scroll to top Scroll to top

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies, przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie. Więcej szczegółów oraz informacja dotycząca RODO znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

AkceptujeZamknij

Ustawienia plików cookie i prywatności



Polityka prywatności

Możesz przeczytać o naszych plikach cookie i ustawieniach prywatności szczegółowo na naszej stronie Polityka prywatności.

Polityka prywatności
AkceptujeZamknijPolityka prywatności