Bank Spółdzielczy w Szumowie | Innowacyjny bank godny zaufania
  • Strona Główna
  • Klienci indywidualni
    • Rachunki ROR
    • Lokaty
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
    • Podstawowy Rachunek Płatniczy
  • Przedsiębiorcy
    • Rachunki bieżące
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
    • Planet Pay
  • Rolnicy
    • Rachunki bieżące
    • Kredyty
    • Opłaty i prowizje
  • Bankowość elektroniczna
    • SMS Banking
    • Biometria
    • InternetBanking
    • Karty VISA
    • Płatności Internetowe
  • Przelewy zagraniczne
  • RODO
  • Menu Menu
Bankowość internetowa

Logowanie

MENU

  • O Banku
  • Grupa BPS
  • Historia
  • Zarząd i Rada Nadzorcza
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Polityka informacyjna
  • PSD2
  • EURO-FATCA
  • Schemat organizacyjny
    • Karty VISA
    • Zasady ładu korporacyjnego
  • REKLAMACJE – ZGŁOSZENIA
  • Godziny graniczne
  • Wskaźniki referencyjne

Archiwa

  • maj 2025 (1)
  • kwiecień 2025 (1)
  • grudzień 2024 (2)
  • październik 2024 (2)
  • sierpień 2024 (1)
  • czerwiec 2024 (2)
  • maj 2024 (1)
  • marzec 2024 (1)
  • grudzień 2023 (1)
  • luty 2023 (1)
  • styczeń 2023 (1)
  • grudzień 2022 (1)
  • listopad 2022 (1)
  • lipiec 2022 (1)
  • marzec 2022 (2)
  • grudzień 2021 (1)
  • październik 2021 (1)
  • maj 2021 (1)
  • kwiecień 2021 (1)
  • luty 2021 (1)
  • styczeń 2021 (1)
  • grudzień 2020 (1)
  • listopad 2020 (1)
  • maj 2020 (1)
  • kwiecień 2020 (2)
  • marzec 2020 (3)
  • grudzień 2019 (2)
  • kwiecień 2019 (2)
  • marzec 2019 (1)
  • grudzień 2018 (1)
  • czerwiec 2018 (1)
  • maj 2018 (1)
  • luty 2018 (1)
  • grudzień 2017 (2)
  • wrzesień 2017 (2)
  • kwiecień 2017 (1)
  • marzec 2017 (1)
  • grudzień 2016 (1)
  • kwiecień 2016 (1)
  • grudzień 2015 (3)
  • marzec 2015 (2)
  • grudzień 2014 (2)

Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach.

W pierwszym etapie w bankowości elektronicznej Klienta zostanie udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu dla małych i średnich firm (MŚP). Proces ten rozpocznie się od 18 listopada 2021 r. i potrwa do 15 stycznia 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego 2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.

W trzecim etapie – w kwietniu 2022 r. – PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:

– decyzję określającą kwotę subwencji podlegającą zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),

– decyzję wzywającą do zwrotu całej subwencji albo

– decyzję informującą beneficjenta o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej zwolnieniu z obowiązku zwrotu. Wówczas PFR poprosi beneficjenta o dalsze wyjaśnienia.

Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.

Proces rozliczania subwencji odbywać się będzie za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składany był wniosek o udzielenie wsparcia. W odróżnieniu od procesu rozliczeń Tarczy Finansowej PFR 1.0 formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia, a spłata subwencji finansowej będzie odbywać się na inny rachunek.

 Rozlicznie Przedsiębiorców z sektora MŚP

W przypadku Przedsiębiorców z sektora MŚP warunkiem rozliczenia subwencji jest:

– nieprzerwane utrzymanie działalności gospodarczej do 31 grudnia 2021 r.  oraz

– rozliczenie nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej.

Przedsiębiorcy we wniosku o subwencję co do zasady prognozowali przychody oraz koszty stałe za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Dlatego też, w celu rozliczenia subwencji muszą podać rzeczywiste koszty stałe oraz wysokość przychodów dla tego okresu. Pomocny w wyliczeniu tej różnicy będzie specjalny kalkulator, z którego można skorzystać w formularzu rozliczenia. Beneficjent musi sprawdzić, czy  nastąpiła nadwyżka między wartością subwencji wyliczoną w oparciu o przewidywaną wartość kosztów stałych oraz wysokość spadku przychodów, a subwencją, którą otrzymaliby w oparciu o kwotę rzeczywistych kosztów stałych oraz rzeczywistą wysokość spadku przychodów. Jeśli taka nadwyżka występuje, beneficjent będzie musiał ją zwrócić do 31 stycznia 2022 r. na indywidualny rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia.

Ponadto, w celu poprawnego rozliczenia subwencji, przedsiębiorcy będą musieli załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu pliki JPK w postaci xml wygenerowane z programu księgowego firmy (inny format nie zostanie przyjęty). W zależności od prowadzonej rachunkowości będą to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR. Należy przygotować osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.

Należy pamiętać, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli przedsiębiorca częściowo spłacił subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinien samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.

 Rozliczenie Przedsiębiorców z sektora Mikro

W przypadku Mikroprzedsiębiorców subwencja finansowa podlega całkowitemu zwolnieniu z obowiązku zwrotu pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:
– nieprzerwanego utrzymania działalności gospodarczej do dnia 31 grudnia   2021 r. oraz
– utrzymania średniego poziomu zatrudnienia w 2021 r. w porównaniu do liczby pracowników, na których otrzymał subwencję.

PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego przedsiębiorca nie załącza do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.

Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla Mikroprzedsiębiorstw zawiera numer rachunku, na który przedsiębiorca może wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chce je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przez Mikroprzedsiębiorstwo przed dniem wydania decyzji przez PFR pomniejszają saldo subwencji do umorzenia.

 Wymagane oświadczenia i inne informacje

– Firmy, które w trakcie wnioskowania o subwencję nie dołączyły poprawnych dokumentów o umocowaniu, odnajdą w formularzach dodatkowe pole, tzw. oświadczenie retrospektywne. Zaznaczając je będą poświadczać, że były umocowane do złożenia wniosku o udzielenie subwencji. Oprócz złożenia tego oświadczenia muszą dostarczyć do banku dokumenty potwierdzające umocowanie w ciągu 14 dni.
– Firmy będą musiały potwierdzić w formularzu, że dokonały wpisu do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, jeśli nie zrobiły tego wcześniej,.
– PKD, które beneficjent wpisuje w formularzu ma charakter informacyjny. Powinien on podać wiodące PKD firmy. Nie musi być ono związane z listą 54 kodów PKD, które warunkowały udział w programie.
Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne będą na stronie www.pfr.pl.

 Planowane szkolenia i informacje
Od listopada rozpoczną się szkolenia informacyjne dotyczące procesu umorzeń, o których informacje również będzie można znaleźć na stronie PFR. W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

Instrukcja obsługi procesu umorzeń w Internet Bankingu
Instrukcja obsługi procesu umorzeń w Internet Bankingu dla Firm

Scroll to top Scroll to top Scroll to top

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies, przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie. Więcej szczegółów oraz informacja dotycząca RODO znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności

AkceptujeZamknij

Ustawienia plików cookie i prywatności



Polityka prywatności

Możesz przeczytać o naszych plikach cookie i ustawieniach prywatności szczegółowo na naszej stronie Polityka prywatności.

Polityka prywatności
AkceptujeZamknijPolityka prywatności